Grejen med att vara arbetslös.

Jag har snart varit arbetslös i 1 månad.
Det känns faktiskt som att jag har varit det
i flera månader men det är bara 1 månad.
När jag precis gick in i den här perioden så
tänkte jag "åh gud vad skönt att vara fri ett tag"
Och ja, det var mycket skönt! Inga måsten utan
gjorde sådant som jag inte haft tid med då jag
jobbat. Nu en månad efter är det fortfarande skönt
jag vill verkligen ha ett jobb! Och jag söker jobb
hela tiden, har några jag ska ringa på lite senare idag.
Men samtidigt så är jag inte rastlös här hemma..
Jag har massa saker att fördriva tiden med.
Jag satt och läste igenom min blogg igår
och jag gör verkligen någonting kul varje dag!
Det jag tycker är viktigt är det att jag håller
fortfarande på tiderna, går och lägger mig i
vettig tid och går upp i vettig tid, klär på mig
och gör mig i ordning & sätter igång med saker direkt.
Inte den här "Sova-hela-dagen-och-gå-runt-i-joggingbyxor-
och-äta-pizza-grejen" Då har det verkligen gått för långt
enligt mig ;p

Nehepp, ville bara säga att änsålänge klarar jag mig fint.
Har pengar att roa mig för & framför allt spara (resa resa!!)
Bor hemma där jag har allt jag behöver (bortskämd? - ja!)
Och saker att fördriva tiden med, som nu! Nu ska jag träffa Annie! :)
Och ja, ska ringa på dem där jobben sen också ;)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det är bra Mobban =) Att du inte bara gå runt och driver omkring och lever på pizza. xd Jag går alltid upp senast halv tio (oftast nio) nu förtiden även på helger. Annars rinner hela dagen iväg. Nu ska jag städa mitt rum :) Inte så fullt roligt... men skönt när det är nystädat sen.

2008-09-16 @ 12:51:06
URL: http://jagemelie1989.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0