Min syn på kommentarer, 1

Jag tänkte skriva om mina åsikter ang kommentarer!

Anonyma: Japp sådana finns det ju gott om!
Och så fort det skrivs någonting elakt så är
kommentaren anonym. Antingen vågar
personen i fråga inte visa vem det är eller
så skrivs det anonymt för att slippa en diskussion?

Men om tex jag ska skriva en kommentar till någon
blogg som jag sedan inte vill skriva min bloggadress
till så är det ju same shit om jag skriver anonym eller
mitt namn. Personen i fråga vet ju inte vem fan jag är iallafall.
Namnet Caroline säger ju inte mycket om personen.
Om jag kommentarer en blogg i Haparanda med namnet
Caroline så fattar ju inte personen att "jaha,
"caroline från småland har kommenterat" Det är lika
mycket anonymt att skriva sitt namn som att skriva anonymt
såvidare jag inte tex kommenterar till min vän Emelies blogg
för hon vet vem Caroline är? Hänger ni med?

Det som är kul är att om jag är anonym och skriver
"vilken ful kjol" så blir ju självklart bloggaren arg.
Men om jag är anonym och skriver "vilken fin kjol"
Så accepteras det annurlunda! Det är bara för att vissa
människor tror och vill att det ska skrivas så positivt om dem!
Sen ser man alltid svarskommentarer där det skrivs
"du är bara så avundsjuk, har du själv så fin kjol då,
du behöver inte läsa min blogg om det inte passar"
hahaha, nej en jag tycker det är såå löjligt!
Man behöver inte vara avundsjuk för att man tycker
en åsikt. Och tycker jag kjolen är fin så ska jag skriva det
tycker jag att den är ful så ska jag hålla käften hahaha?
Det innebär att bloggaren behöver inte ens ladda upp en
bild på kjolen och sen skriva "vad tycker ni om min nya kjol?"
För man får ju ändå inte skriva att den var ful som fan!?
Då kan man ju skriva "vad tycker ni om min nya kjol?
p.s endast positiva kommentarer accepteras"
Men då får man ju heller ingen bekräftelse!







Kommentarer
Postat av: Cicci

Svar: Ah, se där ! En festival har jag dock aldrig besökt. :P



Förresten ! Jäkligt bra skrivet ovan ! Jag är lika dan. Vad är det som säger att man är avundssjuk så fort man har en annan åsikt om någonting? I för sig kan jag tycka att kommentarer som; "vilken ful kjol", och man bara skriver endast det och inget annat, är lite onödiga.

Visst blir man gladare av positiva kommentarer, men jag tillhör inte dom som inte godkänner "dumma" kommentarer. Det är en lika mycket en åsikt som en positiv kommentar. Och man kan ju inte hindra folk från att ha åsikter.



Jag är aldrig anonym när jag skriver kommentarer. Negativa som positiva. Jag har ju mina åsikter, men de enda gångerna jag bryr mig om att förmedla dom är när det rör sig lite viktigare ämnen än en ful tröja någon skaffat.



Sköt om dig ! kram

2008-09-01 @ 09:45:28
URL: http://ciccidahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0